(ראה גם: אין, לא)
אל נא - מגזרת הואיל, ולדעתי הוא כמו לא. (בראשית יט יח)
מלת אל לא תבא בשלילה רק על העתיד, ולא בעתיד החלטי רק רצוניי ובקשי, ועל כן בא ברוב בצווי ובקשה וגלות רצון. (הכרמל)
אלילים - אל הוא שלילת הרצון והחיוב, אלילי הנכרי הם שכאלו, כי מגבילים את רצון האדם ואת יכלתו... (ויקרא יט ד)
אל תאכלו - אל הוא לשון בקשה ולא ציווי מוחלט... וזהו שאמרו בסוף פרק קמא דעירובין וכי לוקין על לאו שבאל, וכן ירושלמי פרק אלו דברים. (שמות יב ט)