בגלל   

(ראה גם: בעבור, כי, למען)

אבן עזרא:

בגלל - כמו סבה לבעבור סבב, כי הכל הוא בחלקים בחלקי הכל שהוא הגוף. (דברים טו י)

הכתב והקבלה:

בגלל קשור אל הסבה הגורמת להשגת הדבר, ובעבור מתקשר עם הדבר המושג... (שמות יג ח)

מלבי"ם:

בעבורך - היה צריך לומר בגללך, כלומר מפני הסבה הקודמת, אך כאן רוצה לומר לצרכך, שלא יוולדו לך תמיד ציורי תאוה חדשים. (בראשית ג יז)

בעבור האדם - מציין סבה עתידית בנגוד לבגלל, שהקללה היתה לטובת האדם ועתידו. (שם ח כא)

ההבדל שבין בגלל ובין בעבור הוא, שמלת בגלל מציינת הסבה הגורמת והקודמת לאיזה פעולה וענין שאחריה, "וחיתה נפשי בגללך", את תהי הסבה שתחיה נפשי על ידך... (הכרמל)

רש"ר הירש:

בעבורך - לא אמר בגללך, בסבתך, כי אם למען הטבתך, התכלית. (שם ג יז)