תנא דבי רבי אליעזר בן יעקב, כל מקום שנאמר נצח סלה ועד אין לו הפסק עולמית... סלה דכתיב כאשר שמענו כן ראינו בעיר ה' צב-אות בעיר אלקינו אלקים יכוננה עד עולם סלה. (עירובין נד א)
סלה - לעלמין. (תהלים ג ג)
סלה - יש מפרשים נצח, ואינו, והמתרגם לאחרים אמר שהמלה רק לתקון טעם הנגון, ולכן אינה במקרא, והנכון שפירושה אמת, או כן הוא. (שם)
סלה - יש מפרשים לעולם, לאבן עזרא אמת, ולדעתי לשון הגבהה, מלשון סולו סולו, וכאן לשון הרמת קול המזמור. (שם)
סלה - הרמת קול בנגון. (שם ז ו)
סלה - נראה שפירושו לנצח או לעולם, על אורך זמן לעתיד, למפרע או לשעבר. (שם ג ט)
במזמור ג' חלקים, וכל אחד מסתיים במלת סלה. (שם ג א)
...ומסיים הענין במלה סלה. (שם שם ג)
סלה - אם נשוה כל המקומות בם מופיעה המלה פירושה בערך כמו מקף, חשוב עוד פעם על כך, מלשון סלל, הרם, או הנח מה ששמעת לסל, חשוב על כך ואחר כך המשך. (שם)
לעולם - עולם מלשון עילוי וגבהות, וכן עד תאות גבעות עולם ועוד, ובא על נצחיות, שהיא ההתעלות האמיתית, וכן שם סלה מלשון לא תסולה בכתם אופיר, וכן מלת עד על הנצחיות, מענין ותבואי בעדי עדיים... (שמות כא ו)